در این مقاله قصد داریم به 10 مورد از جزئیات بازی Cyberpunk 2077 بپردازیم که احتمالاََ در طول تجربه‌ی بازی متوجه‌ی آن‌ها نشده‌اید. خوشبختانه بازی Cyberpunk 2077 با وجود تمامی مشکلات فنی‌اش، همچنان از فرمول موفق دیالوگ‌نویسی و جهان‌سازی سری Witcher تبعیت می‌کند...

در این مقاله قصد داریم به 10 مورد از جزئیات بازی Cyberpunk 2077 بپردازیم که احتمالاََ در طول تجربه‌ی بازی متوجه‌ی آن‌ها نشده‌اید.

خوشبختانه بازی Cyberpunk 2077 با وجود تمامی مشکلات فنی‌اش، همچنان از فرمول موفق دیالوگ‌نویسی و جهان‌سازی سری Witcher تبعیت می‌کند. مدتی پیش مقاله‌ای تحت نام 10 مورد از جزئیات Cyberpunk 2077 که احتمالاََ متوجه آن‌ها نشده‌اید منتشر کردیم. دنیای Cyberpunk 2077 آن‌قدر بزرگ است که نمی‌توان تمامی جزئیات را تنها در یک مقاله مطرح کرد. امروز با قسمت دوم بازگشته‌ایم تا بیش از پیش شما را با گوشه و کنار این جهان عظیم و پیچیده آشنا کنیم.

10.سی‌دی پراجکت تلاش گیمرها برای یافتن نکات مخفی را تحسین می‌کند

برای پیدا کردن این ایستراِگ که به تازگی نیز پیدا شده، باید به پشت‌بام بلندترین ساختمان منطقه‌ی سانتودومینگو (Santo Domingo) برسید. برای رسیدن به این پشت‌بام، احتیاج به یک باگ دارید! بله، درست شنیدید، باگ! خوشبختانه، سی‌دی پراجکت هنوز این باگ را برطرف نکرده است.
با رسیدن به پشت‌بام، با عبارت بزرگ “Well Done” و دو صندوقچه‌ی آیتم مواجه خواهید شد، پس انگار سی‌دی پراجکت عمداََ این باگ را برطرف نکرده است!

9.اتفاقات بازی در اواخر سال 2077 رخ می‌دهد

بازی در هیچ‌یک از دیتا شاردها (Data Shards) یا مکالمات، به تاریخ دقیق اتفاقات بازی اشاره نمی‌کند. البته راه تخمین همیشه باز است. در لایف‌پث (LifePath) یا پیش‌زمینه‌ی داستانی کورپو (Corpo) با بررسی مانیتور سهام آراساکا، بازی تاریخ را ماه ژوئن اعلام می‌کند که ششمین ماه میلادی است. بازی پس از پایان بخش ابتدایی چیزی حدود 6 ماه جلو می‌رود که تقریباََ ما را به دسامبر 2077 می‌رساند.

مدرک دیگرمان، دفترچه‌ی خاطرات سابورو آراساکاست که در حین مرحله‌ی Heist آن را می‌یابیم. او در شارد مذکور به وضعیت کمپانی می‌پردازد و از نزدیک بودن کریسمس و سال 2078 خبر می‌دهد.

8.ترن هوایی پاسیفیکا

در تریلرهای گیم‌پلی بازی، بارها ترن هوایی معروف پاسیفیکا (Pacifica) را دیده بودیم. در بازی، به دلیل این که در نقشه برخلاف اکثر مناطق قابل تعامل، مارک نشده است‌، اکثریت گیمرها متوجه‌ی این ترن هوایی نمی‌شوند. برای این که سوار ترن هوایی شوید، به غرب پاسیفیکا بروید. در سمت مخالف دریا جعبه برق ترن هوایی را تعمیر کنید و سپس سوار شوید. جانی سیلورهند نیز شما را همراهی خواهد کرد.

جالب است بدانید، جانی سیلورهند در این حین بسیار خوشحال است و حتی قهقهه می‌زند که در کل حضورش در بازی، این تنها باری است که این کار را انجام می‌دهد.

7.بازسازی سکانس پایانی BladeRunner

فیلم BladeRunner 1982 از پایه‌گذاران سبک سایبرپانک به شمار می‌آید. این فیلم، با نمایی پادآرمان‌شهری که لوس‌آنجلس در سال 2019 را به تصویر می‌کشد، توانست تا الگوی بسیاری از آثار این سبک باشد و Cyberpunk 2077 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در منطقه هِی‌وود (Heywood) هتلی متروکه به نام ادوِسِت (Advocet Hotel) وجود دارد. اگر به طبقه‌ی پایانی این هتل بروید، متوجه خواهید شد که این طبقه شباهت بسیار زیادی به ساختمان سکانس پایانی BladeRunner دارد. اما این تنها نکته نیست، موضوع جایی جذاب‌تر می‌شود که شما در هر موقع از روز وارد این طبقه بشوید، بازی زمان را به شب تغییر می‌دهد و هوا نیز بارانی می‌شود. هنگامی که از پله‌ها بالا رفته و به پشت‌بام برسید، در گوشه‌ی انتهایی، شخصی را می‌بینید که چهار‌ زانو نشسته، نیمه‌برهنه است و پرنده‌ای در دست دارد. کسانی که فیلم BladerRunner را دیده‌اند، مطمئنا متوجه می‌شوند که این شخص چه‌کسی است!

6.شخصیت Takemura ممکن است کمدین بوده باشد

طی ماموریت Down On The Street، هنگامی که با گورو تاکِمورا (Goro Takemura) به دیدار وکاکو اوکادا (Wakako Okada) می‌روید، در جلوی دفتر او، شخصی با تاکِمورا صحبت می‌کند. او تاکِمورا را با هیدِشی هینو (Hideshi Hino) کمدین سابق تلویزیون نایت‌سیتی اشتباه گرفته است‌. او حتی از تاکِمورا می‌خواهد تا جمله‌ی معروف هینو را برایش بگوید که اگر شما نیز اصرار کنید، تاکِمورا این کار را خواهد کرد! شما می‌توانید هنگام معرفی تاکِمورا به اوکادا نیز از این موضوع به عنوان شوخی استفاده کنید.

اما جالب‌تر این است که در برخی مناطق نایت‌سیتی، می‌توانید پوسترهایی مربوط به برنامه‌ی هیدِشی هینو بیابید. شباهت این شخص به تاکِمورا، انکار ناپذیر است و حتی شبهه‌هایی درباره‌ی پیشینه این کاراکتر به وجود می‌آورد. البته در ادامه‌ی بازی، تاکِمورا پیرامون گذشته‌ی خود صحبت کرده و خلاف این فرضیه را بیان می‌کند، ولی کسی چه می‌داند، شاید سرباز وفادار آراساکا، دوره‌ای کمدین بوده باشد.

5.واکنش طرفدار قدیمی گروه Samurai به ژاکت جانی سیلورهند

لباس جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) را به جرات می‌توان خاص‌ترین ست لباس در Cyberpunk 2077 دانست. هر بخش آن در قسمت‌های مختلف نقشه پخش شده و با جمع کردن همه‌ی آن‌ها، می‌توانید تروفی Breathtaking را دریافت کنید.

اما دریافت تروفی و خاص بودن این ست تنها چیزهایی نیستند که آن را استثنایی می‌کنند. در منطقه‌ی JapanTown، جانی سیلورهند ماموریتی فرعی به نام The Balled of Buck Ravers به شما می‌دهد و از شما می‌خواهد که کاسِت قدیمی گروه Samurai را برای او پیدا کنید. در این مرحله با یکی از طرفداران قدیمی گروه Samurai تعامل دارید و نکته جالب این است که اگر ژاکت جانی سیلورهند را پوشیده باشید، او درباره‌ی لباس دیالوگی مطرح می‌کند. او حتی به شما می‌گوید که در زمان اوج این گروه، یک بار ژاکت را به تن کرده و بهترین لحظات زندگی‌اش همان چند لحظه بوده است!

4.اجرای موسیقی The Witcher 2

بازی The Witcher 2 Assassins of Kings اولین قدم سی‌دی پراجکت برای کسب موفقیت‌های بزرگتر بود.

در اَکت (Act) سوم بازی Cyberpunk 2077، باید در اِمبرز (Embers) با هاناکو آراساکا (Hanako Arasaka) ملاقات کنید. درهنگام ورود به این مکان متوجه خواهید شد که هاناکو درحال نواختن قطعه‌ای منحصر به فرد است. اگر از طرفداران سری The Witcher باشید، احتمالاََ به محض شنیدن موسیقی متوجه می‌شوید که او در حال اجرای قطعه‌ی مربوط به تریلر The Hope است که در سال 2011 برای The Witcher 2 منتشر شد.

سه مورد بعدی شامل اسپویل‌هایی از داستان اصلی می‌شود.

3.ممکن بود سرنوشت شخصیت جکی متفاوت باشد

طی مرحله‌ی Heist، پس از قتل سابورو آراساکا (Saburo Arasaka)، هنگامی که باید راهی برای فرار پیدا کنید، اگر مسیر مشخص شده را نادیده بگیرید و به پشت بام بروید، پس از کشتن دو دشمن با AV سابورو مواجه خواهید شد. بازی در این لحظه AV را به عنوان راه فرار مارک می‌کند، اما بدون آیتم مخصوص سابورو، راه‌اندازی AV غیرممکن است.

موضوع از آن جایی جالب می‌شود که شما با لوت کردن جسد سابورو می‌توانید آیتم Saburo’s Dog Tag را به دست بیاورید. در اطلاعات این آیتم نوشته شده که در گذشته از آن به عنوان شناسایی فرد در ارتش استفاده می‌شد. با کنار هم گذاشتن این اطلاعات، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که شاید سی‌دی پراجکت پایان متفاوتی برای جکی در نظر داشته و به هر دلیلی، از این کار صرف‌نظر کرده است. اگر فرار موفقیت‌آمیز می‌بود، احتمالاََ V هیچگاه مورد برخورد گلوله قرار نمی‌گرفت و شاهد حضور جانی سیلورهند در بازی نبودیم. این موضوع خط داستانی را به طور کلی متحول می‌کرد.

2.پَنَم در تماس‌های پایان بازی، ممکن است جانی سیلورهند را تهدید کند

در پایان Temperance بازی که شخصیت اصلی یعنی V بدن خود را به جانی سیلورهند می‌دهد و خود به آن سوی بلک‌وال (BlackWall) می‌رود، هیچ کارکتری از بازی متوجه‌ی این تغییر نشده و تماس‌های پایان بازی همگی خطاب به V خواهند بود، البته ممکن است کارکتر پَنَم پالمر (Panam Palmer) یک استثنا باشد.

در پایان مرحله Queen of the Highway وضعیت V را به دو صورت میتوانید به پَنَم بگویید: صرفا درباره Relic به او اطلاعات بدهید، و یا اینکه درمورد جانی سیلورهند با او صحبت کنید. اگر دیالوگ دوم را انتخاب کنید و در پایان برای خداحافظی با او تماس بگیرید، ولی از او کمک نخواهید و سپس به پایان Temperance برسید، در تماسهای پایان بازی او متوجه میشود که جانی سیلورهند، کنترل بدن V را گرفته است. او جانی سیلورهند را تهدید میکند و قول میدهد که V را به زندگی بازگرداند.

1.گروه Samurai، سرنوشت V را 54 سال پیش از وقوع آن پیش‌بینی کرده‌ بودند

قطعه‌ی Black Dog، ساخته‌ی گروه محبوب Samurai، در سال 2023 ضبط شد؛ دقیقا همان سالی که حمله به Arasaka HQ رخ داد. بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، احتمالا این قطعه، آخرین همکاری اعضای Samurai با یکدیگر بوده است. این قطعه تنها ساخته‌ی Samurai است که در بازی اجرا شده، ولی مرحله‌ای به نامش وجود ندارد. این قطعه حتی در هیچکدام از مراحل اصلی و فرعی اجرا نمی‌شود و صرفا آن را از رادیو می‌توانید بشنوید. سوال این است، چه چیزی این قطعه را استثنایی می‌کند؟

اگر به شعر دقت کنید، متوجه خواهید شد که سرنوشت V و ناامیدی او برای یافتن نجات، مفهوم اصلی این قطعه است. سگ سیاه که در این قطعه به آن اشاره می‌شود، در فرهنگ‌های مختلف نمایانگر مرگ و ناامیدی است که با نگاهی به روند داستان، متوجه می‌شویم منظور از آن، Relic در سر V و شخص جانی سیلورهند است.

جالب است بدانید که جانی سیلورهند 54 سال پیش از اتفاقات بازی، آن را پیش‌بینی کرده بود!

A blind man lost, in the streets

A pattern here, I need to see

Keep returning, keep trying to leave

Got a bad feeling that I need to feel

Black dog runs, at my side

Down a road, no end in sight

The city sleeps, but in my mind

Got a knot, that won’t unwind

Tonight is the night that we run

The hunter becomes what he hunts

The escape and the chase is now one

Run

Run

In concrete canyons squinting neon eyes

Black dog beside me, like shadow needing light

Stalk the backstreets, never at ease

Locked in a chase, that’ll never cease

A bloody moon, portending doom

Another cruel day, coming soon

Have to end this, but it’s just begun

A final charge, with the rising sun

Black dog in my head

Guiding me to the end

Black Dog
Samurai