مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس‌باکس، در صحبت‌های اخیر خود اشاره کرد که مایکروسافت همچنان خرید استودیوهای مختلف را بررسی م...

مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس‌باکس، در صحبت‌های اخیر خود اشاره کرد که مایکروسافت همچنان خرید استودیوهای مختلف را بررسی می‌کند. به گفته‌ی وی، هدف ایکس‌باکس عرضه‌ی یک بازی فرست پارتی در هر سه ماه است.

آقای بوتی در یک جلسه‌ی صحبت‌ با رسانه‌ها و تحلیل‌گران تایید کرد که ایکس‌باکس همچنان به دنبال استودیوهایی خواهد بود که بتوانند افراد بزرگ، تیم‌ها و ایده‌های عالی را به ترکیب آن‌ها اضافه کند. مایکروسافت در طول سه سال اخیر، استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی مختلفی را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کرده است. علاوه بر خرید بزرگ بتسدا (Bethesda)، استودیوهای آبسیدین (Obsidian)، نینجا تئوری (Ninja Theory)، پلی‌گراند گیمز (Playground Games)، دابل‌ فاین (Double Fine) و این‌اگزایل (inXile) در طول دو سال اخیر به زیرمجموعه‌ی ایکس‌باکس ملحق شده‌اند.

مت بوتی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که Game Pass همانند هر سرویس استریم دیگر نیازمند محتویات جدیدی است تا به پیشرفت خود ادامه دهد. وی همچنین اشاره کرد که مایکروسافت قصد دارد این سرویس را رشد داده و سرمایه‌گذاری خود را افزایش خواهد داد. آقای بوتی در این باره گفت:

ما همچنان به خلق بازی‌هایی که باعث ایجاد هیجان، انتظار و تعامل بیشتر با طرفدارانمان شود متعهد هستیم و می‌خواهیم این کار را با چند روش انجام دهیم.

وی با اشاره به استودیوهای ۳۴۳ اینداستریز، ترن ۱۰، و Rare گفت که مایکروسافت همچنان به سرمایه‌گذاری در این استودیوها و فرنچایزهای مشهور ایکس‌باکس از جمله Halo و Forza ادامه خواهد داد. آقای بوتی در ادامه اظهار داشت:

در قدم دوم، ما به دنبال رشد استودیوهای خود از طریق خرید هستیم. ما از فیلتر افراد، تیم‌ها و ایده‌ها برای حفظ نظم و انضباط خود استفاده می‌کنیم. این شامل افرادی که ما با آن‌ها ارتباط داریم، تیم‌هایی که بازی را با موفقیت ارائه داده‌اند و استودیوهای با سابقه و با تجربه در ارائه‌ی ایده‌های جدید هستند.

با توجه به حمایتی که از سوی مایکروسافت دریافت کردیم، توانستیم تا استودیوهای کوچکی مانند دابل فاین، استودیوهای متوسط مانند آبسیدین و شرکت بزرگی مانند بتسدا را به زیرمجموعه‌ی ایکس‌باکس اضافه کنیم. ما همچنین برای عناوین انحصاری و انحصاری زمانی با استودیوهای مستقل و مستعدی مانند Moon Studio و دونتناد (Dontnod) نیز کار می‌کنیم.

رئیس استودیوهای ایکس‌باکس می‌گوید او می‌خواهد به نقطه‌ای برسند که در هر سه ماه، یک بازی انحصاری جدید منتشر شود. وی در این باره گفت:

ساخت بازی ها در حدود چهار یا پنج سال به طول می انجامد و در واقعیت هر پروژه‌ای که ساخت آن شروع می‌شود، لزوماً سر موقع منتشر نخواهد شد. ما امروز با داشتن استودیوهای مختلف که هر یک توانایی توسعه‌ی بازی در ژانرهای مختلف را دارند، می‌توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم. می‌دانیم که یک سرویس سرگرمی جذاب، نیازمند محتواهای جدید و مهیج است. بنابراین به سرمایه‌گذاری برای رشد سرویس‌هایمان ادامه خواهیم داد.